Simone Staffieri's profile

Personal Brand Identity - Simone Staffieri

Personal Brand Identity
Logo Design e Identità Visiva / Logo Design & Visual Identity
ITA
Un logo per un designer deve rappresentare la sua storia personale e l’evoluzione della propria creatività. Senza però dimenticare la voglia di giocare e divertirsi con il proprio lavoro. Pian piano il proprio stile si aggiorna, si modifica, migliora. E di pari passo anche il logo compie una evoluzione.
Ma andiamo per gradi.

Conoscete il tangram? Per chi non lo sapesse è un gioco dalla forma quadrata composto da sette parti: un quadrato, un rombo e cinque triangoli rettangoli isosceli di diverse dimensioni. La regola per utilizzarlo è semplice: su un piano, e senza sovrapporli, vanno usati tutti e 7 i pezzi di cui è formato in modo da creare delle figure riconoscibili e dalle giuste proporzioni.

Quindi… Perché non uscire dagli schemi? Perché non scatenare la mia creatività?

Partendo da questo “gioco” ho realizzato il mio Personal Brand Identity:
un cigno, simbolo di rinascita e armonia.

ENG
A logo for a designer must represent his personal history and the evolution of his creativity. Without forgetting the desire to play and have fun with your job. Gradually one's style is updated, modified, improved. And at the same time also the logo makes an evolution.
But let's go step by step.

Do you know the tangram? For the uninitiated it is a game with a square shape consisting of seven parts: a square, a rhombus and five isosceles triangles of different sizes. The rule to use it is simple: on a plane, and without overlapping them, all 7 pieces of which it is formed must be used in order to create recognizable figures with the right proportions.

So ... Why not get out of the box? Why not unleash my creativity?

Starting from this "game" I made my Personal Brand Identity:
a swan, a symbol of rebirth and harmony.

Personal Brand Identity - Simone Staffieri
Published:

Personal Brand Identity - Simone Staffieri

Hi! This is my Personal Brand Identity! Enjoy and share it if you like! Thanks

Published: