user's avatar
The Child Malnutrition Report, 2019
The child malnutrition, Report Helpcode
Editorial design, 2019


[ITA]
Brief ↓
Helpcode è un’organizzazione che lavora dal 1988, in Italia e nel mondo, per garantire a ciascun bambino e bambina la protezione di una famiglia, una scuola di qualità e una comunità in cui crescere e sviluppare le proprie potenzialità. Helpcode è un network di organizzazioni con sedi e progetti in Italia, Svizzera, Libia, Tunisia, Mozambico, Repubblica Democratica del Congo, Iraq, Cambogia e Nepal. Da qualche anno porta avanti il progetto di pubblicazione di un report dedicato alla malnutrizione infantile in Italia e nel mondo.

Concept ↓
La malnutrizione è un problema sottovalutato e poco conosciuto che però ci riguarda da vicino. A livello infantile è una piaga mortale diffusa in tutto il mondo. L'obiettivo era rendere il tema comprensibile in modo diretto senza appesantire la lettura. L'estetica evita un approccio prioritario privilegiando funzionalità ed emersione dei concetti fondamentali per capire il problema alle radici. Le foto interne sono tutte in modalità zenitale per trasmettere il senso di overview, di immersione dentro le tematiche trattate.


[ENG]
Brief ↓
Helpcode is an organization that has been working since 1988, in Italy and around the world, to guarantee every child the protection of a family, a quality school, and a community in which to grow and develop their potential. Helpcode is a network of organizations with offices and projects in Italy, Switzerland, Libya, Tunisia, Mozambique, the Democratic Republic of Congo, Iraq, Cambodia, and Nepal. For some years it has been publishing a report dedicated to child malnutrition in Italy and worldwide.

Concept ↓
Malnutrition is an underestimated and little-known problem that nevertheless affects us all. It is a deadly scourge among children all over the world. The report aims to make the subject straightforward clear avoiding a heavy reading. Aesthetics avoids a priority approach endorsing functionality and the appearance of fundamental concepts to understand the problem at its roots. The internal photos are all from top to convey a sense of overview, of immersion in the themes dealt with.



Work team ↓

Client: Helpcode Italia Onlus
Copywriting & editorial board: Martina Ranieli
Creative direction: Matteo Pulina
Editing: Francesco Asti
Photography: Carlo Ceccarelli

Collaborators: Alessandro Grassini, Michela Gaffo, Michele Giusto, Niloufar Heravi, Elena Varoli and all Helpcode team

Contributors: Roberta Pellizzoli (Project Manager Helpcode), Fosca Scotto di Perta (Helpcode), Mattia Doria, Adima Lamborghini e Raffaella De Franchis (FIMP), Mohamad Maghnie e Cinzia Zucchi (Pediatric Clinic, Giannina Gaslini Institute, University of Genoa),
Photography: Carlo Ceccarelli


Useful links ↓



The Child Malnutrition Report, 2019
62
607
1
Published:

The Child Malnutrition Report, 2019

L' edizione 2019 del report di Helpcode ONLUS sulla malnutrizione infantile in Italia e nel mondo. The 2019 edition of the Helpcode ONLUS report Read More
62
607
1
Published: