Idearideas 🌕's profile

Futurea

InDesign
Branding



Futurea

EN — Futurea es una consultora qure trabaja en la investigación y la aplicación de tendencias en entornos estratégicos, con más de 15 años de experiencia en el ámbito de la investigación de mercados y tendencias.

Idearideas definió la nueva identidad visual y página web de la compañía. Nuestro planteamiento comenzó con un logotipo en el que la letra 'A' rota 90 grados para convertirse en un ojo que mira al futuro. En la papelería, el nombre de la persona cobra protagonismo, ya que el equipo humano es el principal valor de Futurea. Por último, decidimos incluir un rasca en el anverso de la tarjeta para aportar una nota de expectación.

EN — Futurea is a consultancy working in the research and application of trends in strategic environments, with more than 15 years of experience in the fields of market and trends research and forward planning.

Idearideas has defined their new visual identity and web design. Our approach started with a wordmark in which the letter 'A' rotates 90 degrees to become an eye that looks towards the future. As for their stationery, the person's name has the prominence as their human team is the company's best value. Finally, we decided to include a scratch-off on the card's obverse to add a touch of additional interest.

Desarrollo web / Web development: Llos





Futurea
Published: