PECORE DA PAESAGGIO–Branding
PECORE DA PAESAGGIO
Branding for Cheyenne Daprà

"I like having a home, I like having a place to go back to, where to stay (..) I did transhumance in Germany and I know what reality is like, it's not romantic at all, it's hard work and hard work. I like my job because apart from the passion to raise sheep and take them to pasture, I have the opportunity to do something for the place where I live. I feel the alternative gardener of the valley, it gives me satisfaction to see biodiversity increase year by year in these untilled meadows (some were abandoned for 10 or even 20 years), the soil becomes solid again, the forest does not advance. I like my job, I feel free ... "
Cheyenne

“Mi piace avere una casa, mi piace avere un posto dove tornare, dove stare (..) io ho fatto la transumanza in Germania e so come è la realtà, non è per niente romantica, è un lavoraccio e fatica. Il mio lavoro mi piace perchè a parte la passione di allevare le pecore e di portarle al pascolo, ho la possibilità di fare qualcosa per il luogo in cui vivo. Mi sento la giardiniera alternativa della valle, mi dà soddisfazione vedere in questi prati incolti (alcuni erano abbandonati da 10 o anche 20 anni) aumentare di anno in anno la biodiversità, il terreno torna ad essere solido, il bosco non avanza. Il mio lavoro mi piace, mi sento libera…” 
Cheyenne
Born in Bavaria thirty years ago, Cheyenne, after the Steiner school in Wangen, attended a school for shepherds and worked as a transhumant in the Black Forest and Switzerland. Since 2001 he lives in Val di Rabbi where he grazes his flock "for the care and maintenance of the landscape", thanks to an agreement with the Municipality. This is one of the first initiatives of this type in Italy: a new way of maintaining the green which is able to give, at low cost, a valid support for mowing grass, containing weeds and fertilizing the soil.
***
Nata in Baviera trentanni fa, Cheyenne, dopo la scuola steineriana di Wangen, ha frequentato una scuola per pastori e ha lavorato come transumante nella Foresta Nera e in Svizzera. Dal 2001 vive in Val di Rabbi dove pascola il suo gregge “per la cura ed il mantenimento del paesaggio”, grazie ad una convenzione con il Comune. Si tratta di una delle prime iniziative di questo tipo in Italia: una nuova modalità di mantenimento del verde in grado di dare, a costi contenuti, un valido supporto per lo sfalcio dell'erba, il contenimento delle malerbe e per la concimazione del terreno.
​​​​​​​
THANKS
PECORE DA PAESAGGIO–Branding
22
123
0
Published:

PECORE DA PAESAGGIO–Branding

Branding per Pecore da Paesaggio, Cheyenne Daprà pascola il suo gregge per la cura e il mantenimento del paesaggio
22
123
0
Published:

Tools