NEW PROJECT 2014 sketch pad #3
Mash A glass clouds Trapani- Guia-San Paolo, Italia-Brasile
collage © 2014 Annalisa Casini 
Image Source © 2014 Google and © 2013 Google, Street View
 

The clouds are a subject that fascinates me. In particular I like to observe them from above and discover the human civilization caught in the midst of them. 
I wanted to make a collage "upside down" by turning the pictures upside down. The effect gave me a feeling of vertigo and I thought it was a great stimulus for a different composition. 
Exceptionally I saved the sequence of collage in processing. 
This collage was particularly laborious. On the left side the choice of the beautiful city of Trapani has worked almost immediately, while the right side has been more difficult because it 'the skyscrapers of Hong Kong, it' those of Osaka satisfy me. I tried quite a sinuous back, so I thought the green hills of Guia planted with grapes, I've slipped a palm grip in Sao Paulo, Brazil, and most recently I finished the whole thing with a ship Trapani, who plows the sea of clouds with a curious tourist unaware of being on the bottom of a glass of clouds!
-------------------------------
 
le nuvole sono un soggetto che mi affascina. In particolare mi piace osservarle dall’alto e scoprire la civiltà umana impigliata in mezzo a loro.
Ho voluto fare un collage “rovescio” ruotando le immagini sotto-sopra. L’effetto ottenuto mi dava una sensazione di vertigine e ho pensato che fosse un ottimo stimolo per una composizione diversa.
In via eccezionale ho salvato la sequenza del collage in elaborazione.
Questo collage è stato particolarmente laborioso. Sul lato sinistro la scelta della bella città di Trapani ha funzionato quasi subito, mentre il lato destro è stato più difficile visto che ne’ i grattacieli di Hong Kong, ne’ quelli di Osaka mi soddisfacevano. Cercavo piuttosto un dorso sinuoso, così ho pensato alle verdi colline di Guia coltivate ad uva, ci ho infilato una palma presa a San Paolo in Brasile e da ultimo ho rifinito il tutto con una nave trapanese, che solca il mare di nuvole e con un turista curioso ignaro di trovarsi sul fondo di un bicchiere di nuvole!

 
 

 
Copyright:
The images captured from Google Maps are copyright © Google and if third-party 
suppliers are mentioned each collage please ensure that the copyright © Google 
is clearly mentioned and also attribute the modified work to the digital artist Annalisa Casini.
Disclaimer:
This blog My Journey with Google Maps is not associated, affiliated, endorsed, or sponsored by Google.

What is new about this new project? 
The study of the open spaces around the world began in late 2013 and is still 
in progress. It is compositional experiments on different elements than previous works. 

From what differentiates this new journey from the previous? 
In previous trip made in the USA through Google Maps, creating collages had the intent to produce an album of photographic memories on the trip. In this case I mantenunto collages consistent with the place transformed. 
Now I have a greater awareness of the photographic material provided by Google Maps. Know how to use it in a more open form, experiments with more mature in terms of composition. This was certainly also determined by a different choice of subjects.
 
------------------------------------------------
 
 
Quali sono le novità di questo nuovo progetto?
Lo studio degli spazi aperti in giro per il mondo iniziato a fine 2013 e che è tutt'ora
in corso. Si tratta di sperimentazioni compositive su elementi diversi rispetto ai precedenti lavori.

Da cosa lo differenzia questo nuovo viaggio dal precedente?
Nel precedente viaggio fatto negli USA attraverso Google Maps, la creazione dei collages aveva l'intento di produrre un album di ricordi fotografici sul viaggio. In questo caso ho mantenunto i collage coerenti con il luogo trasformato.
Adesso ho una maggiore consapevolezza del materiale fotografico offerto da Google Maps. So come utilizzarlo in una forma più aperta, con sperimentazioni più mature in termini di composizione. Questo è stato sicuramente determinato anche da una diversa scelta dei soggetti.
 

 

 
NEW PROJECT 2014 sketch pad #3
5
121
0
Published:

NEW PROJECT 2014 sketch pad #3

Nuovo progetto attorno il mondo con Google Maps come un mega data base d'immagini prelevo diversi soggetti, attualmente il progetto è finalizzato Read More
5
121
0
Published:

Creative Fields