IT
Ogni giorno veniamo in contatto con centinaia di loghi, li vediamo sfogliando una rivista, guardando la televisione, su un annuncio prima di un video di YouTube, navigando sui siti web o più semplicemente scorrendo i nostri social network. 
Siamo talmente abituati a vederli che quasi non ci facciamo più caso! 

In questo progetto ho voluto vedere alcuni dei brand più famosi da una nuova prospettiva, una vista dall’alto della costruzione in 3D del logo. 
La cosa divertente è vedere come una semplice ombra, proiettata, monocromatica, priva di dettagli e in parte anche sfuocata riesca a farci percepire di quale brand si tratta, e portare immediatamente alla nostra mente il suo logo originale e la sua immagine.
Se questo avviene è perché questi brand sono ormai instaurati dentro di noi! 

ATTENZIONE
Trattandosi di un progetto personale le immagini finali non sono comunicazioni ufficiali dei singoli brand.


EN
Every day we come into contact with hundreds of logos, we see them when leafing through a magazine, watching television, on an ad before a YouTube video, browsing websites or simply scrolling through our social networks.
We are so used to seeing them that we hardly notice them anymore!

In this project I wanted to see some of the most famous brands from a new perspective, a top view of the 3D construction of the logo.
The funny thing is to see how a simple shadow, projected, monochromatic, devoid of details and partly even out of focus, manages to make us perceive which brand it is, and immediately bring to our mind its original logo and its image.
If this happens it is because these brands are now established within us!

ATTENTION
Being a personal project, the final images are not official communications of the individual brands.




THANKS FOR WATCHING & SUPPORT WITH A LIKE

What do you think of the project?
Write it to me in the comments, your feedback is important :-)





FAMOUS SHADOW
Published:

FAMOUS SHADOW

Some of the most famous logos seen from a new perspective

Published: