Add to Collection
Tools Used
About

About

Personal Project, DeepSea DESIGN OF A JEWEL
Published:
Impersonificarsi in una casa di moda e produrre una linea di gioielli che entrino con eleganza e semplicità nel cuore di ogni donna. Una linea che seduca e avvolga. Un velo di romanticismo e magia che sa come colpire gli occhi di chi ama. La collezzione è rivolta ad un pubblico femminile adulto, si basa su semplici linee geometriche: L’anima spigolosa che si intreccia con la sinuosa e l’infinita delicatezza del cerchio. Questo perfetto connubio ha prodotto una linea elegante. La scelta di adagiare la perla su un mare di solidi è una rievocazione al luogo dove nascono le perle di acqua salata, nelle acque più scure e profonde. La rotondità della perla si sposa con le linee morbide e l’innata eleganza del corpo femminile. Un design forte e deciso che ricorda le onde del mare che con il loro dolce ondeggiare cullano la perla. 
 
 
Identify in a fashion house and produce a line of jewelry that come with elegance and simplicity in the heart of every woman. A firm line that seduce and envelop. Read a veil of romance and magic that knows how to strike the eyes of those who love. The collection and revolt ad un adult female audience, is based on simple geometric lines. The soul of the angular square which is intertwined with the sinuous and the infinite delicacy of the circle. This perfect blend produced an elegant but firm. 
The choice of cable and a re-enactment of the birth of pearl salt water, which was founded negligence depths of the darkest and deepest seas. The roundness of the pearl refers to the soft lines and the innate elegance of the female body. The idea was to put a pearl on a sea of ​​solids. A strong design, strong and impact that recalls the waves of the sea with their sway cradle the pearl.
Ring
Necklace
Bracelet
Shopper