democràcia estudi's profile

Alt de les flors. Wine label

Packaging
Alt de les flors. Wine label
From the family winery Can' Leandro come authentic wines, from native varieties that have almost disappeared. Wines that are a vindication: of the identity of the territory, of the characteristics of the grape variety and of the personality of the winegrowers.
A tribute to the popular tradition, to the family, to the autochthonous varieties and to the farmers who have maintained them over time. The key is to respect the land, with all its elements, and the grapes that grow there and nowhere else.
Alt de les Flors is a wine from a plot of old Monastrell grapes, planted on limestone soil in the Gosgorrobio ravine. The image of the wine, based on the name of the plot where the grapes are grown, represents the uniqueness obtained by combining the type of grape with the type of soil. An honest wine with minimal intervention.
Year: 2021
Client: Can' Leandro 
Sector: Wineries
Direction: Democràcia®
Art Direction: Javier Tortosa
Design: Javier Tortosa 
Photography: Javi Díez
Copy: Marta Tortosa / Pablo Llobell
Skills: Packaging / Design / Art direction 
Alt de les flors. Etiqueta de vino
De la bodega familiar Can’ Leandro salen vinos auténticos, de variedades autóctonas casi desaparecidas. Vinos que son una reivindicación: de la identidad del territorio, de las características de la variedad de la uva y de la personalidad de los viticultores.
Un homenaje a la tradición popular, a la familia, a las variedades autóctonas y a los agricultores que las han mantenido en el tiempo. La clave está en respetar la tierra, con todos sus elementos, y esa uva que crece allí y no en ningún otro lugar.
Alt de les Flors es un vino de parcela de monastrell viejo, plantada sobre suelo calcáreo en el paraje del Barranco del Gosgorrobio. La imagen del vino, basada en el nombre de la parcela donde se cultiva la uva, representa la singularidad que se obtiene al combinar el tipo de uva con el tipo de suelo. Un vino honesto con la mínima intervención.

Thanks for viewing!
follow us on instagram
Alt de les flors. Wine label
Published:

Alt de les flors. Wine label

Alt de les Flors es un vino de parcela de monastrell viejo, plantada sobre suelo calcáreo en el paraje del Barranco del Gosgorrobio. La imagen de Read More

Published: