Showcase & Discover Creative Work Sign Up For Free
Hiring Talent? Post a Job

Bēhance

CASH STORMING

  • 98
  • 7
  • 0
  • CASH STORMING

    a guerrilla action by NO DUMP.
  • In polemica con le logiche del mercato che invadono anche il mondo dell'arte, in contrapposizione al Festival della Creatività, RIOT VAN & NO DUMP si sono esibiti in una performance live di distribuzione di celebri quadri della storia dell'arte, trasformati in pubblicità di famosi marchi commerciali.

    La logica del mercato è invasiva e pervasiva. Tutto oggi è giustificato e giustificabile, esclusivamente da tale logica. E il mondo dell'arte non fa eccezione. Oggi non è la notorietà a procurare gli sponsor, ma sono gli sponsor a procurare la notorietà. Riducendo le opere a messaggi subliminali, lo sponsor non è più opportunità, ma strumento di censura. Un mercato dell'arte costruito su questi principi, produce arte di mercato, arte del mercato, ad uso e consumo del mercato. Un'arte vuota e sterile, concreta espressione di una superficialità esasperata.





    At odds with the logic of the market that also invade the world of art, as opposed to the Festival of Creativity, RIOT VAN & NO DUMP performed by distributing the most famous paintings in art history, turned into advertising for famous trademarks.

    The logic of the market is invasive and pervasive. Everything today is justified and justifiable only by that logic. And for the art world there's no exception. Today isn't reputation that procure sponsors, but sponsors to get notoriety. Reducing the works in subliminal messages, the sponsor is no longer an opportunity, but an instrument of censorship. An art market built on these principles, produces art of market, art for market, for the consumption of the market. Art empty and sterile, concrete expression of exasperated superficiality.
  • SOME GRAPHICS
Add to Collection