Stefano Greco's profile

Wikipedia within 5 years

Draft
for Sketchin - oct. 2012
 
ENG
 
This concept focus on the possibility of being able to manage the content once you've found it.
 
The plentiful presence of hyperlinks within each item could create bewilderment, ferrying from term to term without having the opportunity to build an history about that you're doing.
I designed a new UI in order to reorganize the essential elements of Wikipedia and which could host a dashboard that is designed to make the search experience more "personal". I imagined some new features which allow to save user own research, in order to arrange the material for date, language, related items and possible sharing with other users.

Thus you can improve your searches, limit the dispersion, store the material already consulted and build "archives" of useful items, in order to learning better about a certain topic.
 
 
ITA
 
Il concept riflette sulla possibilità di poter gestire i contenuti dall'utente una volta trovati.
 
La ricca presenza di collegamenti ipertestuali all'interno di ogni singola voce può generare lo smarrimento del ricercatore e l'allontanamento dal topic iniziale, traghettando da voce a voce senza avere la possibilità di costruire uno storico di quello che si sta facendo.
Ho progettato una nuova veste grafica che ridisponesse gli elementi essenziali di Wikipedia e che potesse accogliere un pannello utente che ha lo scopo di rendere l'esperienza di ricerca più “personale”.
Ho immaginato alcune nuove funzioni che permetteranno all'utente di salvare le proprie ricerche in modo da organizzare il materiale per data di consultazione, lingua, voci collegate ed eventuale condivisione con altri utenti.
 
In tal modo si possono raffinare le ricerche, limitare la dispersione che spesso è nidificata nel web, conservare il materiale già consultato e poter costruire degli “archivi” di voci utili per l'apprendimento di un determinato argomento.
THANK YOU FOR WATCHING.
Wikipedia within 5 years
Published:

Wikipedia within 5 years

Wikipedia within 5 years. Concept for job application.

Published: