Lost in Venezia
A personal zine about the city of Venice

Utilizzando l’elemento ricorrente del filo, ho riproposto in maniera astratta temi fortemente legati alla città come il mare, gli orizzonti, la linea di riflessione, le maschere, l’architettura,le storie nascoste tra le case, la fragilità della città stessa e dei suoi edifici. Il filo è linea e diventa in questo caso il livello dell’acqua, la marea, ovvero l’elemento che genera e distrugge la città.Il binomio tra fragilità e bellezza ci fa perdere la testa e il “il filo del discorso”, e da qui l’idea di farsi guidare nella lettura proprio da un filo di cotone.

Using a thread as a recurring element, I interpreted some of the main city elements: the sea, the horizon, masks, legends, the fragility of the city and its buildings. The thread becomes a line and it stands for the tide level, the most typical element of Venice. Tide creates and destroys the city and this union between beauty and fragility makes me love Venice and lose the train of thought.
So I decide to put a thread in order to guide the reader through the zine.  
Workshop organizzato da BOLO PAPER e Rural Boxx. 
Venezia, 2015
Lost in Venezia - zine
Published:

Lost in Venezia - zine

A personal fanzine realized in occasion of the workshop "Lost in Venice" by BOLO paper. My personal interpretation of this city is linked to the Read More

Published: